Bloggarkiv

måndag 28 mars 2011

Mitt förra inlägg om människor

Jag insåg efter att jag skrivit mitt förra inlägg att det blev lite elakt nästan lite hatiskt och det var ju såklart inte menat. Jag vet att ingen förutom mig själv kan göra så jag mår bättre och jag förväntar mig inte att människor ska gå på tå runt mig för att jag ska må så bra som möjligt. Dock förväntar jag mig att människor som kallar sig mina vänner, människor som jag berättat för hur jag mår, vad jag har gått igenom och vad jag går igenom nu ska förstå att vissa saker förvärrar hur jag mår.

Förresten så är jag duktigt less på att smyga med att jag mår dåligt, att det ska behöva vara något fult att gå igenom en depression och ångest. Det är inget jag eller någon annan ska behöva skämmas för. Det måste ju var bättre för alla om man kan vara öppen om sin situation så att människor man har omkring sig förstår.

1 kommentar: